:: Hanya ingin kau tahu ::

My photo
Hadapi dengan senyuman setiap apa yang kau lalui kerana ia akan baik-baik sahaja selepas ini..Percayalah kerana dengan senyuman manismu itu mampu mencairkan sejuta kelukaan yang terpalit di hati

Tuesday, 20 December 2011

.: kasih abah sepanjang masa :.

ketika itu ... pggilan dr adik no.6 (apit) agak mengejut kn .. " abah masuk wad " .. betapa tersentap hati NaDia .. NaDia terus bercakap dgn mak .. mak nk berselindung tp NaDia tau mak xpandai menipu .. mak berdolak dalih .. NaDia ckp adik xpndai menipu .. pastu br cerita keadaan abah .. NaDia riso tp apa kn daya NaDia .. NaDia akn hadapi test RA .. abh pula berpesan pd mak jgn bgtau kt sapa2 termasuk anak2 (NaDia n kakcik) n adik beradik abah ... hnya Allah Maha Mengetahui NaDia saat tu ... berlinangan air mata n berperang dgn perasaan nk balik Kulim n test RA ... ya Allah ~ xterdaya hati nie .. nk tido pn leh menangis dlm sedu ... bercerita pd yg sudi mendengar n mberi cdgn nk balik kulim .. dia sanggup anta wlaupn keadaan kaki dia br sahaja baik .. NaDia buntu n dlm keadaan yg tenang NaDia harap Allah mendengar doa NaDia supaya abah cepat sembuh ... amin ....

............ i love both of u (mak n abah) ......................

Monday, 19 December 2011

.: 1st time :.

first time bt management ... hmmm blurr ntk 1 ari .. moga2 sok jd lebh beik dr ari nie .. nasib beik sempat pekena nasi lemak kt South Tower ... kejap sikit perut nie .. kalo x confirm NaDia pengsan kt hospital .. xpasai2 NaDia kena cium .. hahaa .. kebetulan ari nie ade jualan murah kt 1901 .. hmm yum3 .. lama sgt dh xmkn roti sosej .. alhamduillah !!! .. balik dr hospital NaDia terus rest kt bilik .. on laptop xtau nk bt apa so NaDia update blog NaDia .. xde cite panas bt masa skrg ~ hihiii .. kalo ade pn xleh post dlm nie .. terus post dlm hati .. better kan .. hahaaaa

Saturday, 17 December 2011

.: diLeMa :.

waaa .. dh lama xupdate blog .. maklum ar NaDia masih blaja so ade masa NaDia akan update blog nie .. kebetulan NaDia dilema d sebab kan beberapa hal .. yg utama nyer iaah jOdOh NaDia ?? sapa yg bakal jd suami NaDia ... NaDia terlalu memikir smpai satu saat Allah menduga NaDia .. Allah menyayangi setiap hamba nyer .. NaDia luah perasaan kt Allah n mak .. doa NaDia supaya Allah memudahkan setiap apa dugaan Nye .. menangis pd mak sedu sedan .. mak bg kata semangat .. abah bg kata2 penaik semangat .. alhamduillah .. skrg NaDia masih berhubung dgn W.M.S. dan org len tp hati nie tawar ar .. aih ... mcm mane nie kaklong ... hahaa .. it's ok ... blaja bg bis dl then br pk cm ne ek ?? .. hmm .. no komen until i finish my responsibility as student ok !!!

Monday, 5 December 2011

OmbaK riNdU

jap lg kami (NaDia, Umie, Arbai'e n IA) nk tgk wayang ombak rindu yg d barisi oleh Aaron Aziz n Maya Karin .. xtau cm ne leh respon kt cite tu .. kena ar tgk dl br NaDia komen ... OkEy !!!

..akhir nyer kami tgk cite tu .. best bila ade scene yg sweet2 .. yg xleh blah bila Umie terlebih feel tgk cite tu bila Aaron aziz menangis .. huhu .. NaDia lgsg xde feel nk menangis sebalik nyer NaDia dok flash back apa yg NaDia bc dlm novel ... tertunai gak hasrat hati bila tgk cite tu .. walaupn xberbaloi tp ia sgt bermakna bila kami berempat mkn n karok sama2 ... x d sangka suara I.A. sedap gak .. dl NaDia terpaut n suka berkwn dgn I.A. sb suara dia ... hihiii ... bila kami berjumpa, NaDia tgk dia seorg yg baik hati ... so thankz to him coz bring us go to Summit USJ ntk tgk wayang ..

Sunday, 4 December 2011

SakiT bila d kHiaNaTi

sakit kan bila d khianati oleh org yg kita syg .. perasaan tu jugak boleh d rasai bila kwn berkongsi cite dgn kita tp xseteruk yg mereka alami .. sakit yg teramat hanya Allah n org yg menerima dugaan tu .. apa harus kita lakukan ketika tu ??? kita sbg kwn hnya mendengar rintihan dan mampu memberi sedikit nasihat supaya dia tidak terus terjerumus dgn perasaan yg d pengaruhi oleh amarah dan sakit hati .. dorong kan dia kpd Allah .. sesungguhnya Allah Maha Mengetahui setiap kejadian yg berlaku .. dan setiap kejadian atau perkara yg terjadi pasti ade hikmah nya .. justeru, jgn biar kan dia terus dgn perasaan sakit dan amarah tu ... haruslah d ingat kan bahawa Allah Maha Adil .. mengadu lah pd-Nya ..

   NaDia jugak pernah alami perasaan tu .. perasaan tu terjadi bila ade org len cuba mengambil tmpt d hati org yg NaDia syg .. betapa hancur nya hati nie bila dia mengungkap kan kata-kata seperti tu .. setiap ketika dan setiap saat NaDia terkenang kan perihal dia, wajah serta video yg NaDia rakam semasa NaDia buat keje d kedai H.I photostat ... hanya Allah Maha Mengetahui ... kepada adik, kwn2 dan jugak mak .. NaDia meluahkan rasa hati .. menangis menahan sendu .. NaDia beristikarah memohon pd-Nya ... jawapan pd solat tu masih tidak dpt NaDia rungkai kan ... tp NaDia rasa hati NaDia dh tertutup utk menerima dia mahu pn lelaki len .. mungkin Allah merencana kan sesuatu utk NaDia .. blm masa nya utk NaDia bercinta mahu pn berkahwin pd masa terdekat nie ..

TikA bErCinTa

Sejak  berkenalan dgn teman lelaki Nadia pd 24 Mei 2011 melalui tagged .. dia terlalu hensem .. ciri-ciri dia menepati pilihan hati .. Nadia cuba cr org len .. Nadia rasa dia bkn pilihan terbaik Nadia .. tp perjumpaan atau first time dating dgn dia ... Nadia masih ragu2 dgn dia smpai satu tahap Nadia msj dgn org len tnpa pengetahuan dia .. Nadia mencari seseorg yg leh bantu Nadia dlm masa depan .. Nadia tahu Nadia nie xbrapa cantik tp at least Nadia perlu mencari lelaki yg berharta utk masa depan Nadia ... org ckp kdg2 kita perlu penting kan diri kita supaya kita xmerungut mengenai harta dan xmyesal mengahwini seseorg tu ...

    Pada ketika Nadia msj n kuar dgn lelaki len mmg dia mengamuk tersangat2 pd ari kami dating kemudian ari ... "kalo aku mati .. aku haram kau jejak kaki kau kat kubur aku" .. byg kan perasaan Nadia ketika itu .. dia plk baling kedua-dua handset dia .. bis berkecai .. Nadia plk dgn hati beku terus kutip handset tu n pasangkan semula wlaupn keadaan handset ketika tu mmg xbrapa Ok .. sblm dia balik ke Rawang .. dia ade berpesan yg dia suro jaga diri n jgn bt perangai .. pd 31 Julai 2011 .. kasih Nadia pd dia bertambah .. mata Nadia pn cm dh buta .. hahaaa ~  dia balik T'ganu .. kg halaman dia .. pd asal nyer dia balik sb mak (che) tp rezeki dia dpt keje d pelantar minyak d Kemaman .. dia pergi 3 November 2011 n pulang pd 18 November 2011 ..

RapUh

detik waktu terus berjalan..berhias gelap dan terang..suka dan duka tangis dan tawa..tergores bagai lukisan..seribu mimpi berjuta sepi..hadir bagai teman sejati..di antara lelahnya jiwa..dalam resah dan air mata..kupersembahkan kepadaMu..yang terindah dalam hidup..meski ku rapuh dalam langkah..kadang tak setia kepadaMu..namun cinta dalam jiwa..hanyalah padaMu..maafkanlah bila hati..tak sempurna mencintaiMu..dalam dadaku harap hanya..diriMu yang bertahta..detik waktu terus berlalu..semua berakhir padaMu

lagu nie btl2 myentuh hati Nadia ... mmg kdg2 nie kita selalu merungut dgn apa yg terjadi pd diri kita termasuk ar dgn perjalanan hidup ... selalu persoalan yg kita fikir "npe kita perlu lalui semua nie ???" ... tp kita sbg hamba nyer perlu ar bersyukur sb Allah Maha Mengetahui dgn apa yg Dia lakukan kpd hamba nyer ... setiap dugaan ade hikmah ... moga kita dpt ganjaran yg Allah janji kan ... cuma tidak diketahui cepat atau lambat ganjaran tu ... -wallahualam-  

Saturday, 3 December 2011

Cinta adalah keabadian

mmg cinta tu suatu keabadian .. cinta kepada Allah, rasul, ibubapa dan diri sendiri .. kepada si dia yg byk mendekat diri aku kpd Allah amat NaDia hargai .. sblm nie mmg sambil lewa je NaDia bt .. terima kasih Ya-Allah sb menghantar dia sbg pendorong utk NaDia bertakwa kepada-Mu ..

kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.